Business Administration
Bachelor
(4 Years)
One of the most sought-after fields of study, the degree in Business Administration is related to every field of modern entrepreneurship
The Business Administration degree program at Cyprus College provides students with knowledge in management, marketing, sales, organizational behaviour and exposure to business functions and processes. Graduates of business administration also develop important skills such as decision making, critical thinking, problem solving and communication skills. Students are encouraged to take part in internship programs in various organizations, which significantly enhances their skills and enriches their professional knowledge. Graduates can continue their studies for a Master's degree in Business Administration (MBA) at the European University Cyprus or at other universities.
Employment Opportunities
- Administration
- Banking and financial sector
- Sales
- Advertising
- Consulting services
- Marketing
› Accreditation - Government Grant
Accredited Program of Study by Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Government grant of € 2.565 or € 3.420 for three dependent children or more is provided annually to qualified Cypriots or EU nationals residing in Cyprus.
› Admissions Procedure
Applicants must have completed their secondary (high) school education, or twelve years of schooling or the equivalent, to be considered for admission. Our dedicated Admissions Team will guide you every step of the way by answering all of your questions, helping you choose a program of study and starting your Cyprus College experience with a virtual or actual campus tour.
› Scholarships and Financial Aid
Our Scholarship and Financial Aid program aims to provide prospective and enrolled students with information and resources to financially support your educational goals. This takes the form of academic scholarships, program discounts and family/need-based financial aid.
1 | Μαθήματα Πρώτου Έτους | ECTS | |
---|---|---|---|
2 | Πρώτο Τετράμηνο | 30 | |
3 | Δεύτερο Τετράμηνο | 30 | |
4 | Μαθήματα Δεύτερου Έτους | ||
5 | Τρίτο Τετράμηνο | 30 | |
6 | Τέταρτο Τετράμηνο | 30 | |
7 | Μαθήματα Τρίτου Έτους | ||
8 | Πέμπτο Τετράμηνο | 30 | |
9 | ΈκτοΤετράμηνο | 30 | |
10 | Μαθήματα Τέταρτου Έτους | ||
11 | Έβδομο Τετράμηνο | 30 | |
12 | Όγδο Τετράμηνο | 30 | |
13 | |||
14 | Συνολικές Απαιτήσεις | 240 | |
15 | |||
16 | Μαθήματα Πρώτου Έτους | 60 ECTS | |
17 | Πρώτο Τετράμηνο | 30 | |
18 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
19 | HSS100 | Ψυχολογία στην Εργασία | 6 |
20 | BSL100 | Εισαγωγή στην Διοίκηση Επιχειρήσεων | 6 |
21 | MRL100 | Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ | 6 |
22 | CSL100 | Εισαγωγή στους Υπολογιστές και Εφαρμογές | 6 |
23 | EGL100 | Upper Intermediate English | 6 |
24 | Δεύτερο Τετράμηνο | 30 | |
25 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
26 | MRL105 | Διαφήμιση και Προώθηση Πωλήσεων | 6 |
27 | EGL105 | Advanced English * | 6 |
28 | ECL100 | Αρχές της Μικροοικονομίας | 6 |
29 | ACL100 | Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική | 6 |
30 | MGL100 | Αρχές Διοίκησης | 6 |
31 | Μαθήματα Δεύτερου Έτους | 60 ECTS | |
32 | Τρίτο Τετράμηνο | 30 | |
33 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
34 | HSS200 | Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία | 6 |
35 | BSL200 | Στατιστική για επιχειρήσεις | 6 |
36 | MRL200 | Ψηφιακό Μάρκετινγκ | 6 |
37 | MGL200 | Διοίκηση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | 6 |
38 | HSS205 | Fundamentals of Speech | 6 |
39 | Μαθήματα Δεύτερου Έτους | ||
40 | Τέταρτο Τετράμηνο | 30 | |
41 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
42 | ACL200 | Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική | 6 |
43 | MRL210 | Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Επικοινωνίες Μάρκετινγκ | 6 |
44 | LAG100 | Δίκαιο των Επιχειρήσεων Ι | 6 |
45 | MRL205 | Επαγγελματικές Πωλήσεις | 6 |
46 | MGL205 | Διοίκηση Μικρών Επιχειρήσεων | 6 |
47 | Μαθήματα Τρίτου Έτους | 60 ECTS | |
48 | Πέμπτο Τετράμηνο | 30 | |
49 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
50 | EGL200 | Writing for Business Studies | 6 |
51 | BSL300 | Εισαγωγή στη Διαχείριση Λειτουργιών και τη Διαχείριση Εφοδιαστικών Αλυσίδων | 6 |
52 | ACL300 | Αρχές Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης | 6 |
53 | ECL300 | Αρχές της Μακροοικονομίας | 6 |
54 | MRL300 | Μάρκετινγκ Υπηρεσιών | 6 |
55 | Μαθήματα Τρίτου Έτους | ||
56 | Έκτο Τετράμηνο | 30 | |
57 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
58 | MGL305 | Οργανωσιακή Συμπεριφορά | 6 |
59 | CSL300 | Εισαγωγή στις Αρχές Συστημάτων Πληροφόρησης | 6 |
60 | BSL305 | Ερευνητικές Μέθοδοι στη Διοίκηση Επιχειρήσεων | 6 |
61 | MRL305 | Δημόσιες Σχέσεις: Διοίκηση και Πρακτική | 6 |
62 | HSS300 | Δημόσιος Λόγος και Ανθρώπινη Επικοινωνία | 6 |
63 | Μαθήματα Τέταρτου Έτους | 60 ECTS | |
64 | Έβδομο Τετράμηνο | 30 | |
65 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
66 | BSL400 | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | 6 |
67 | MRL400 | Συμπεριφορά του Καταναλωτή | 6 |
68 | EGL205 | Business Communication in English | 6 |
69 | MGL400 | Διαχείριση Έργων | 6 |
70 | MRL405 | Απευθείας Μάρκετινγκ | 6 |
71 | Μαθήματα Τέταρτου Έτους | ||
72 | Όγδοο Τετράμηνο | 30 | |
73 | Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | ECTS |
74 | BSL405 | Διεθνείς Επιχειρήσεις | 6 |
75 | BSL410 | Πτυχιακή Εργασία | 12 |
76 | BSL415 | Στρατηγική Επιχειρήσεων | 6 |
77 | BSL420 | Πρακτική Εξάσκηση | 6 |
Click here to view the teaching personel.
Program Summary
Language: Greek
Degree Title: Bachelor
Duration: 4 Years
Campus: Limassol
› Accreditation - Government Grant
Accredited Program of Study by Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Government grant of € 2.565 or € 3.420 for three dependent children or more is provided annually to qualified Cypriots or EU nationals residing in Cyprus.
› Admissions Procedure
Applicants must have completed their secondary (high) school education, or twelve years of schooling or the equivalent, to be considered for admission. Our dedicated Admissions Team will guide you every step of the way by answering all of your questions, helping you choose a program of study and starting your Cyprus College experience with a virtual or actual campus tour.
› Scholarships and Financial Aid
Our Scholarship and Financial Aid program aims to provide prospective and enrolled students with information and resources to financially support your educational goals. This takes the form of academic scholarships, program discounts and family/need-based financial aid.